άσπρο (τσίγκος)
Τα χρώματα που χρησιμοποιούνται στην αγιογραφία:
κιννάβαρη (vermillon clair) |
χοντροκόκκινο (rouge anglais) |
σιένα ψημένη (terre seine brulée) |
|
ώχρα (ocre jaune) |
αμπρί ωμή (hombre natural) |
αμπρί ψημένη (ombre brulée) |
|
πράσινο του τσιμέντου |
λουλάκι (outremer foncé) |
μαύρο (noir d'ivoire) |
δ. Χρωματισμός του φόντου (κάμπος): περνάμε πρώτα ένα χοντροκόκκινο χρώμα για να στρώνουμε τα φύλλα χρυσού στο φόντο.
ε. Χρωματισμός της μορφής: ξεκινάμε να χρωματίζουμε από τις σκούρες αποχρώσεις προς τις πιο φωτεινές.
1. Για το πρόσωπο: χρωματίζουμε με ένα σκούρο χρώμα
που δημιουργούμε με την ανάμειξη ώχρας, ωμής ομπρός, χοντροκόκαλου και
πράσινου του τσιμέντου.
Για το χιτώνα και το κάλυμμα της κεφαλής ανακατεύουμε ψημένη αμπρί, πράσινο του τσιμέντου και λουλάκι.
2. Χρησιμοποιώντας τις ίδιες αποχρώσεις με λίγο άσπρο, χρωματίζουμε τα πρώτα φωτεινά μέρη επάνω στο πρόσωπο και τις πτυχώσεις των ρούχων.
3. Συνεχίζουμε να χρωματίζουμε με μια ακόμη πιο ανοιχτή διαβάθμιση του χρώματος στα σημεία που πρέπει να φωτιστούν, προσέχοντας το χρώμα «να σβήνει» χωρίς απότομες τονικές αντιθέσεις. Στη συνέχεια μπορούμε να τονίσουμε με μαύρο όπου χρειάζεται (γραψίματα), δηλαδή στο περίγραμμα του προσώπου, τα φρύδια, τα μάτια, τη μύτη, τις άκρες του άνω χείλους, τα χέρια και το περίγραμμα του ενδύματος.
4. Τέλος ζωγραφίζουμε λεπτές γραμμώσεις με λευκό χρώμα (λήμματα) επάνω στις φωτεινές επιφάνειες, ώστε να ενταθούν και να ολοκληρωθεί έτσι η εικόνα.
Για το χιτώνα και το κάλυμμα της κεφαλής ανακατεύουμε ψημένη αμπρί, πράσινο του τσιμέντου και λουλάκι.
2. Χρησιμοποιώντας τις ίδιες αποχρώσεις με λίγο άσπρο, χρωματίζουμε τα πρώτα φωτεινά μέρη επάνω στο πρόσωπο και τις πτυχώσεις των ρούχων.
3. Συνεχίζουμε να χρωματίζουμε με μια ακόμη πιο ανοιχτή διαβάθμιση του χρώματος στα σημεία που πρέπει να φωτιστούν, προσέχοντας το χρώμα «να σβήνει» χωρίς απότομες τονικές αντιθέσεις. Στη συνέχεια μπορούμε να τονίσουμε με μαύρο όπου χρειάζεται (γραψίματα), δηλαδή στο περίγραμμα του προσώπου, τα φρύδια, τα μάτια, τη μύτη, τις άκρες του άνω χείλους, τα χέρια και το περίγραμμα του ενδύματος.
4. Τέλος ζωγραφίζουμε λεπτές γραμμώσεις με λευκό χρώμα (λήμματα) επάνω στις φωτεινές επιφάνειες, ώστε να ενταθούν και να ολοκληρωθεί έτσι η εικόνα.
Λεπτομέρειες από το πρόσωπο και το ιμάτιο. Οι αποχρώσεις της αγιογραφίας. |
«Παναγία», αβγοτέμπερα σε ξύλο. |
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου