Σάββατο, 21 Σεπτεμβρίου 2013

Θεοσεβούμενη μόδα

 




Γράφει η Βάσω Παπαγιαννακοπούλου
Για το Χειμώνα 2013-2014 όσο πιο μακρύ το παλτό τόσο πιο κοντά στο Θεό

 τελευταία φορά νομίζω που η μόδα «συνδιαλεγόταν» με τη θρησκεία ήταν την εποχή που η Μαντόνα προκαλούσε την Καθολική Εκκλησία με τα «βλάσφημα» βιντεοκλίπ και τις άσεμνες εμφανίσεις της on stage. Ένας διάλογος που δεν είχε πολύ ειρηνικούς όρους απ’ ότι θυμάμαι και που με έναν τρόπο καθρέφτιζε την απομάκρυνση του κόσμου από την χριστιανική πίστη και την προσήλωσή του στο δόγμα του lifestyle. Θυμάμαι επίσης την εποχή, κάπου στα τέλη των 90s ήταν, που το ροζάριο των Dolce & Gabbana είχε συνδεθεί περισσότερο με το γυμνασμένο Απολλώνιο στήθος των ανερχόμενων male models παρά με τις προσευχές των καθολικών μοναχών. Στην Ελλάδα, πάλι, τη μόνη σύνδεση της θρησκείας με τη μόδα που μπορώ να θυμηθώ ήταν τα flamboyant κουστούμια του κλαριντζή Γιώργου Μάγκα, τα οποία έραβε η σύζυγός του sur mesure από υφάσματα ιερατικών αμφίων.



Κάθε φορά που οι άνθρωποι δυσκολεύονται, η θρησκεία ανακτά τη δύναμή της. Και επειδή αυτός προβλέπεται να είναι ένας βαρύς χειμώνας για την Ευρώπη (σε πολιτικο-οικονομικό τουλάχιστον επίπεδο), μην αναρωτηθείς γιατί οι θρησκευτικές αναφορές και τα χριστιανικά σύμβολα κατέκλυσαν τις πασαρέλες. «Ο θεός να μας φυλάει» είναι το μήνυμα σεζόν και οι Dolce & Gabbana έδειξαν να το έχουν συνειδητοποιήσει περισσότερο από κάθε άλλο δημιουργό –είναι που εκκρεμεί και εκείνη η δικαστική απόφαση εις βάρος τους για φοροδιαφυγή εκατομμυρίων ευρώ από το ιταλικό δημόσιο, γεγονός που μάλλον έχει εντείνει τις προσευχές τους για θεϊκή παρέμβαση. Η χαρακτηριστική Σισιλιάνα ηρωίδα τους βγάζει τα σέξι lingerie φορέματα και ντύνεται σεμνά και ταπεινά με tweed ταγέρ, ρετρό μαμαδίστικη τσάντα και σταυρό Καρδιναλίου, σαν να πηγαίνει στην Κυριακάτικη λειτουργία ή για εξομολόγηση. Η πιο δυνατή στιγμή της συλλογής ωστόσο είναι οι αναφορές στην περίοδο της Βυζαντινής αυτοκρατορίας με εμπριμέ υφάσματα που θυμίζουν βυζαντινά ψηφιδωτά και απεικονίζουν αγιογραφίες της Ορθοδοξίας. Αν και δεν αλλαξοπίστησαν ακριβώς, οι Dolce & Gabbana οραματίστηκαν γι’αυτό το χειμώνα πως θα ντυνόταν η Θεοδώρα του Βυζαντίου εν έτει 2013 αφήνοντας για λίγο στην άκρη τις Ιταλίδες καλλονές τους αλά Μόνικα Μπελούτσι -οι οποίες σίγουρα δε θα μας λείψουν, θα τις ξαναπιάσουν το καλοκαίρι.



Ακόμα και στην fashion week του Παρισιού, οι Ιταλοί creative directors ήταν οι βασικοί εκφραστές του religious trend. Ο Riccardo Tisci στον οίκο Givenchy είχε από την καλοκαιρινή συλλογή ήδη παρουσιάσει τη μοντέρνα εκδοχή του κληρικού στιλ και ενισχύοντας το concept της κολεξιόν με ένα τεράστιο Εκκλησιαστικό Όργανο που έπαιζε ζωντανά στη μέση του catwalk. H καθολική ανατροφή του κυριάρχησε και στη συνεργασία του Tisci με τον Βρετανό καλλιτέχνη Benjamin Shine, λανσάροντας φούτερ μπλούζες haute couture προδιαγραφών με στάμπα την εικόνα της Παναγίας και του Θείου Βρέφους. Παρά το «gypsy meets grunge» χαρακτήρα της χειμερινής του κολεξιόν, ο Tisci παραμένει πιστός στην εικόνα της Παναγίας, η οποία τυπώθηκε αυτή τη φορά στα αξεσουάρ, σε τσάντες και φουλάρια.


Στον οίκο Valentino, το πολλά υποσχόμενο δίδυμο Pier Paolo Piccioli και Maria Grazia Chiuri, έδειξε πως τα καλά κορίτσια με γαλλικά, πιάνο και κατηχητικό δεν είναι καθόλου μα καθόλου ντεμοντέ. Αντιθέτως, είναι το ανερχόμενο πρότυπο γυναίκας που θα μεγαλουργήσει μέσα στην κρίση, αυτή που πάντα είχε στο μυαλό της η Miuccia Prada όταν έλεγε, «η γυναίκα που δεν μπορεί να δείξει το μυαλό της, δείχνει το σώμα της». Αυτή τη σεζόν, ακόμα και ο Cavalli είναι πιο συντηρητικός...για τα δεδομένα του πάντα. 
Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...